Du lietuviai, trys naujienų portalai ||| Naujienų portalai
Kasdien
akimis permetu keletą
Lietuvos naujienų portalų, bet kai visus susirašiau į vieną vietą, nemaniau,
kad jų bus tiek daug. Dar mažiausiai 3 turėtų pasirodyti artimiausiu metu,
vadinasi, konkurencija tik didės, silpniausieji jos neatlaikys, reklamos
pinigais dalinsis visi.
Dabar turime:
- Delfi.lt
- Lrytas.lt
- Alfa.lt
- Balsas.lt
- VZ.lt
- LRT.lt
- Bernardinai.lt
- Zebra.lt
- Vakarozinios.lt
- Vtv.lt
Artimiausiu metu prie šio
dešimtuko prisijungs dar mažiausiai trys:
- Respublika.lt
- 15min.lt
- Diena.lt (3 skirtingi portalai didiesiems miestams)
13 naujienų portalų tokiai
nedidelei rinkai, žinoma, yra daugoka. Aišku, kai kurie iš jų sunkiai gali
vadintis naujienų portalais, patys beveik nekurdami savo turinio, o tik
spausdindami kitų tekstus, bet palikau sąraše – galbūt ateityje situacija
keisis.
Pirmiausia akivaizdi paprasta ir
logiška tendencija – dienraščiai, turėdami būrius žmonių savo redakcijose ir
kurdami turinį, suvokė, kad tą patį turinį šiek tiek papildžius galima pateikti
naujienų portale – tikriausiai, tam pakanka vos kelių papildomų darbuotojų, o
internetinės reklamos augimo apimtys labai vilioja atsiriekti jos dalį. Tą jau
seniai daro Lrytas.lt, VZ.lt, į internetą po nesėkmingo Delfinas.lt bandymo
įžengė ir VakaroZinios.lt, o dabar laukiam iš karto net trijų dienraščių,
beveik vienu metu įžengsiančių į internetą naujienų portalų pavidalu –
Respublika.lt, 15min.lt ir Diena.lt.
Nekalbant jau apie kitus
specializuotų naujienų portalus – šalia aukščiau paminėtų dar galima išskirti dvi
didesnes grupes: verslo naujienų portalai (kuriai be VZ.lt dar priskirčiau
VersloSavaite.lt, JTN.lt, Verslo.banga.lt ir kt.), bulvarinių naujienų portalai,
kurių dalis susikūrė tuo pačiu principu – spausdintos informacijos perkėlimas į
interneto portalą (Posh.lt, Zmones24.lt, Klubas.lt, Stilius.lt).
Lankytojų reitingai daugmaž aiškūs –
Delfi priekyje, po truputį kylantis Lrytas.lt, tada auganti, bet svyruojanti Alfa.lt
(Zebra.lt aukščiau už Alfą, bet ten žmonės ne naujienų paskaityti eina, todėl
nelaikau jos 3 vietos savininke), Balsas.lt su naujais savininkais ir t.t.
Kaip keisis situacija, į rinką
atėjus dar 3 žaidėjams, kurie, greičiausiai, turi irgi nemenkų planų? Įdomi
jūsų nuomonė, 3 klausimai:
2008-05-14 12:36
Portalų tikrai daug, viską perskaityti sunku suspėti… todėl yra poreikis tokiems projektams kaip http://www.geradiena.lt, kur galima rasti visas naujienas vienoje vietoje
2008-05-14 14:26
Kiek teko girdėti dėl diena.lt, tai stringa pas juos kiek reikaliukai, labai neaišku, kada pasileis. Ir išvis neaišku, kiek tas reikalas jiems atsipirks. O šiaip paskutiniu metu balsas.lt pamėgau, vz.lt pradėjau skaityti, galėtų tik balsas ateityje dar daugiau resursų skirti turinio kokybei ir jo gausai bei video skiltį noriau gimdyti.
2008-05-14 14:38
Aš lietuviškų naujienų portalų išvis neskaitau, pažiūriu žinias ir man pakanka. Nebent permetu akimis bulvarines, muzikos bei pramogų naujienas.
O šeip pirmenybė internetiniams užsienio dienraščiams.
2008-05-14 15:33
Žinoma mes netaikome į lyderius, bet nišos bandome ieškoti regioninėje plotmėje. Būtų įdomu išgirsti nuomonę apie regioninės žiniasklaidos perspektyvas…
2008-05-14 15:36
Neblogas pasiūlymas temai, tik tam reikia turėti daugiau informacijos apie įvairius regionus - pasidomėsiu, kada parašysiu savo nuomonę ir dėl regionų.
2008-05-14 15:59
jeigu klausimas apie regionų naujienas, tai negaliu nepaminėt savo krašto projekto http://www.utena-on.lt/ :)
2008-05-14 16:31
Gal dar http://www.frontas.eu irasykim? Forma atitiktu.
2008-05-14 16:35
Juokauji su Frontas.eu?:] Tada turėčiau ir LDP.lt, Darbopartija.lt, Nsajunga.lt, Tsajunga.lt, LSDP.lt ir kitus sudėt :]
Fronto idėja šiaip gera - palaikyt partijos svetainės lankomumą kuriant ją kaip portalą. Bet tai nėra naujienų portalas.
2008-05-14 17:14
Beabejos juokauju, išties fronto.eu negalima vadinti tikru naujienu portalu. Tačiau jo prilyginti tavo minetu partiju puslapiams ir negaleciau.
2008-05-14 17:17
oho XD net nežinojau, kad jų tiek dau 8D
2008-05-14 18:13
Jo, idomiai atrodo reikalai. pritariu nuomonei, kad dalis is isvardintu portalu uzsilenks. bet tai padarys ne del to, kad ju yra pernelyg daug, o del to, kad jie pernelyg panasus vienas i kita.
Panagrinekim: is isvardintu portalu general naujienas siulo sie: delfi, lrytas, alfa, balsas, LRT, VTV. Sakydamas general naujienas turiu galvoje tai, kad jie nesispecializuoja - kaip tarkim vz.lt, taikantis tiktai i verslininku auditorija, arba bernardinai, susiorientave i (aktyviai) katalikiskaja visuomenes dali. Dar vakarozinios taikosi i bulvaro megejus. Na, o kadangi skirtumo nera, zmones paprasciausiai renkasi viena kuri nors. Kam skaityti visus, jei turinys (is esmes) tas pats?
Dabar jei paimsim tuos general naujienu potalus, tai turim tokia situacija: alfa, lrytas, respublika, busimoji diena, lrt turi stipru ziniakslaidos uznugari. Kas reiskia, kad jiems gerokai pigiau gaminti turini - ten nors ir sedi atskiri zmones, (isskyrus gal kokias vakarozinias) bet nemazai turinio pateikia tevelis laikrastis ar mamyte, be to, daug mazesnes administravimo islaidos; vien jau ofiso atkiro nereik ir so on. Todel sitie kazkiek pasimus tarpusavyje, bet galu gale vistiek tures rinktis: arba tapti online laikrascio / kanalo dalimi, tokiu extension'u, arba specializuotis. Kito kelio ner.
Delfio artimiausiais metais nukonkuruoti nepavyks - vien del to, kad jie kazkada sekmingai nusprende spjauti i naujienu agenturu turini ir prisamde szmoniu, kurie turini kuria patys. Jie ta padare gerokai anksciau nei visi kiti, nubego distancijoje toliau, ipratino vartotojus ir ne nieko neveikdami (o as abejoju, ar jie taip jau nieko ir neveiks) isliks lyderiais bent pora metu. Jei tures gera selfpromo - tai jau lyderiaut gales kiek uzsimanys.
visokie ten vtv ir panasus isvis nesuvokiama koncepcija turi. Vargu ar jie ilgai laikysis - pinigu prominimuisi ner, todel vartotoju skaicius lieka stabiliai mazas, todel reklamos ner, todel savininkams anksciau ar veliau teks pakrapstyt pakausi ir sumastyt ka nors.
Visokiu bulvariniu portalu sekme nuosirdziai abejociau - vien del interneto useriu profile'o, kuris vargiai besutampa su bulvarkes vartotojais. vakaro zinios gali tureti milziniska tiraza, bet juos perka del easy tekstu ir 50 centu. ir vargu ar daug tu pirkeju turi interneta…
respublika - turi sansu, jei atidarys savo archyva. Zebrai eiktu apsisprest, ko jie apskritai nori is gyvenimo. balsas? turi unikaliu ubriku a la zaidimai :), simtmecio portalas, dar kazkas; jiems sansu bus jei sugebes issiprominti, priesingu ateveju liks sudoroti tu, kurie turi daugiau babkiu ar stipru uznugari. 15min? zinant ju verslo modeli, sekme bus tuo atveju, jei sugebes pateikti ta pati turini, kaip ir laikrastyje, tik gal operatyviau or smth, nes kurti nauja kainuotu siek tiek per brangiai. galu gale jie juk 4free dalinami ir net tos nedideles dalies pinigu nepasiima, o ir prenumeratoriu neturi.
Visokie ten verslobanga, verslo savaite - jau kaip ir antras ar trecias eselonas, kurie arba sugebes isiprusti i siaura ekologine nisa ir ten but vieninteliai, arba uzsilenks.
Neiskesiu nepakomentaves ir regionu klausimo - manyciau, jie turi didziule ateiti. Regionuose butent vietine ziniasklaida valdo, nes kam alytuii idomu skaityt apie problemas vilniaus kiemuose ar sostines mero issikalinejimus? vietines naujienos visuomet geriau. jei sugebesit pateikti jas taip, kad vietos vartotojui nekiltu provincijos kompleksas, jei mokesit parodyt, kad reikalai alytui ir jums, ir skaitytojui svarbesni nei vilniaus sokiai pokiai, bet kartu tas vietos aktualijas pavyks pateikti lietuvos ar bent jau regiono kontekste - valio, nieks neisstums is tu poziciju.
2008-05-14 18:22
e.f.i. kaip visada išsamus :] Tik viena pastaba dėl Diena.lt - jie bus kitokie, nei bendro srauto naujienų portalai. Uždaviau jiems keletą klausimų, atsakė, paaiškėjo kai kas daugiau. Laukiu atsakymų iš dar poros portalų ir publikuosiu juos bloge.
Dėl regionų visiškai sutinku - klausimas tik dėl turinio kokybės - ji atsiras, manau, tada, kada regioniniai portalai pradės konkuruoti su vietiniais laikraščiais ir pradės dalintis reklamos pinigais - nors jie ir gerokai mažesni, bet vis tiek pagrindinės pajamos tik iš reklamos.
2008-05-14 18:48
Paminesiu, kad jau liepa startuos dar vienas rimtas portalas finansuojamas is uzhsienio. Ir jis niekaip nesusijes su jokiu dienrasciu, jau surinkta nemaza gana rimtu zurnalistu komanda.
2008-05-14 19:37
e.f.i. - na, nelabai sutikciau su mintimi, kad bernardinai orientuojasi tik i katalikiska auditorija. Mano manymu, tai geriausiai aukstaja (aukstesniaja?) kultura reprezentuojantis portalas. Bernardinuose i katalikiskus straipsnius demesio nekreipiu, bet publicistika, interviu ir dauguma kitu publikaciju - ganetinai idomios. Su naujienu pateikimu ir operatyvumu bernardinuose ne kas, bet nemanau, kad jie to siektu. Kitaip tariant bernardinai uzsieme savo nisa, kol kas jie toje nisoje vieni. O konkurencija tikrai nepamaisytu… Delfis ir lrytas po kurio laiko del 1 vietos prades mushtis. Bet jie kaip MacDonald's - greitas nekokybiskas maistas. Bet maistas.
2008-05-14 20:50
Dauguma naujokų neįvertina žmogiškojo faktoriaus - lojalumo laipsnio. Kartais konkurentas gali drąskytis per visus galus, šokti kadrilių, promintis, bet jis vistiek liks lūzeriu, nes nors ir ne toks gražus "senukas" bus dūšiai mielesnis už naują blizgutį. Jei netikite, pasižiūrėkite kiekvienas į savo asmeninius poreikius. Ką skaitote kiekvieną dieną, kiek naujokas jus sudomino, kad pakeistumėte "orientaciją" ir dėl kokių priežasčių keistumėte savo prioritetus - favorites išsidėstymą. Pvz aš lojali delfi. Paprasta, primityvu, patogu. Nemėgstu alfa - suvaryta, kažkas ne taip, nežinau kas tokio, ką galėčiau dar įvardinti. Balsas - neįdomu ir nėra laiko.
Galų gale laiko faktorius. Kiek mes turime laiko kiekvienam? Ar turime fiziškai laiko skirti naujiems, jei numylėtiems vos užtenka laiko išnagrinėti nuo iki (su visais intriguojančiais komentarais :) ). Tad negatyvių faktorių naujokams daug, skepticizmas nemažas.
2008-05-14 21:08
Nesutinku su nuomonėm, kad vz.lt skirtas tik verslininkams ir tik tokia auditorija. Aš pvz skaitau sąžiningai kiekvieną dieną, nors nesu verslininkė. Nes domiuosi plačiau, noriu žinoti daugiau, orientuotis situacijoje. Taip pat manau, kad šį portalą skaito dirbantys įvairiose srityse, pradedant makleriais, baigiant biurų administratorėmis. O gal ir daugiau yra tokių kaip aš, kasdien besidomintys įvairiomis sritimis.
2008-05-14 22:27
Konkurencijos turbūt pirmoji neatlaikys zebra :) vtv nelabai sutikčiau, jų skelbimų portalas duoda daug forų.
Blogiausia tai ne portalų skaičius iš esmės, o tik 2 normalūs žinių šaltiniai Lietuvoje. T.y. BNS ir ELTA… :) Čia tikrai galėtų būti 13 ir tik 2 portalai :)
2008-05-15 09:44
Gulinciam jauciui - po paties komentaro vakar atidziai persiziurejau bernardinus ir turiu sutikti. KAzkada jie man buvo tape metu atradimu, veliau kazkaip uzgoze juos nauji portalai, bet, reikia pripazint, intelektualiojo turinio atzvilgiu bernardinai stipriausi. hope jie neuzsilenks.
Del zebros, kaip kazkas ase - jei ir uzsilenks, tai paskutine. Zebra priklauso teo, kuris pinigu ne;labai turi kur deti, so parama portalui uztikrins. Be to, visame pasaulyje telekomai nuo banalaus rysio teikimo eina toliau - is pradziu tieke inerneta, po to pradejo siulyti TV paslaugas, todel zebra - labai logiskas ir pasaulines telco tendencijas atitinkantis dalykas. Ko jiems reikia - kaip ir sakiau, apsispresti, kas jie tokie ir ko nori.
VZ - bet kuiuo atvju tu nerasi ten pramoginio turinio, gandu apie zvaigzdziu gyvenima, nusikaltimu ir nelaimiu rubriku, sporto naujienu. Politika, ekonomika - is esmes nieko daugiau. Gal kazkiek uzsienio naujienu. aisku kad ne vien veslininkai juos skaito, bet formatas labai aiskus ir kryptingas.
Bet kuriuo atveju jau siandien situacija ganetinai idomi. Ir portalai jau imasi idomiu veiksmu; pvz., alfa publikuoja balso straipsnius, galbut buna ir atvirksciai - taigi jie mazina kastus ir tuo pat metu pripazista, kad ju auditorija is esmes nesusikerta. Delfis nevengia pasinaudoti maziuku a la verslosavaite straipsniais, pastarieji uz tai gauna lankytoju srauta. tas pas delfis su lrytu bando isnaudoti videonaujienu formata. So kova astreja. Bet pasikartosiu - esminiu, lemianciu skirtumu tarp didziosios dalies portalu bent siandien nematau. Pabandziau paanalizuoti savo elgesi - ka gi, kiekviename skaitau tai, ka jie turi unikalaus. Alfoje - komentarus (ypac mauzerio ir surskio, plius dar keli geri autoriai yra), delfi - naujienas, lryte - idomesnius straiopsnius, kuiu katais nspeju permesti laikrastyje. VZ - geras dalykas yra achyvas, balse jau minejau geras rubrikas, nu ir so on. Bet nera taip, kad atsiversciau delfi, lryta, alfa, balsa - ir kiekvina noretusi perskaityti "nuo iki". Bent 3/4 turinio kartojasi. Bet juk ji kainuoja pauosti, todel ziauri ekonomine realybe anksciau a veliau viska sustatys i vietas.
2008-05-15 10:26
O man įdomu, kaip dienraščių portalai konkuruos tarpusavyje :) Lrytas.lt su savo nemokamu info pateikimu jau neteko nemažos dalies parduodamo tiražo. Bet manau jie tą netektį kompensuoja interneto reklamos pardavimais. Bet kažin kaip būsimi konkurentai gebės konkuruoti, išplėšti reklamos pajamų ir t.t.? Ar dės visą info, ar tik dalinį, kas vėl gi gali būti svertas lrytas.lt naudai.
Ir dar keista, kaip nebijoma atidarinėti krizės metu naujus finansų siurbėjus - projektus, kai reklamos ženkliai sumažės. Išgyventi šį periodą bus sunku, ir seniems vilkams. V.ž. nematau čia optimistinių perspektyvų.
2008-05-15 10:40
2 Subjektyvi - nemanau, kad lryto internetiniai pardavimai kompensuoja sumazejusi tiraza. Net nemanau, kad toks ju tikslas. Kazkada teko dalyvauti konferencijoje, kur R.Valatka Lryto pozicija teikti turini internete (jie tuomet neturejo portalo, bet turejo tinklapi, kuriame publikuodavo dienos sraipsnius - dar pries perioda, kuriame straipsnius uztrumpino, buvo pas juos toks laikas). Taigi Valatka paaiskino mazdaug taip: jo, mes praradom kokia 30 proc. skaitytoju - bet issaugojom 30 proc. aktyviausiu, kuriuos butume parade nepaleide interneto tinklapio. Manau, tai reasonable, ypac zinant respublikos pavyzdi - kazkada is buvusio rimto lietrycio konkuento jie nuvaziavo zemyn.
Del VZ - kaip tik manau, kad sitie isliks. viena is priezasciu - stiprus uznugaris, antra - tai investicija i ateiti. Reikalas tas ir yra, kad niekas nezino, kaip internetas paveiks ziniakslaidos vartojimo ipocius - todel ziniasklaida ir kuria savo extensionus internete. Vargu ar paso ju siandien generuoti pajamas, tai daugiau zingsnis i prieki, kuris pasiteisins, jei internetas ims stipriai konkuruoti su spauda ir/ar TV.
Savo ruoztu tie, kurie uznugario neturi, o pragyventi turi is siandien gaunamu pajamu, turi apie ka susimastyti. delfiui vikas OK, bet VTV, kazkiek balsui - visokiu issukiu kils.
Beje, cia kazkas kazkuriam komntae minejo is uzsienio investuotoju pinigu kuriamus naujus portalus - ar tas ivesuotojas Schibsted'as?
2008-05-15 10:44
Dėl finansų krizės - tai teko skaityti žymaus eksperto nuomonę, kad finansų krizės laikotarpiu reklamos srautai padidėja, nes prekių ir paslaugų pardavėjai karštligiškai stengiasi bet kokiais būdais prisivilioti pirkėjų…
O internetinė reklama vistiek buvo ir bus pigesnė už TV, spaudos. Taip, kad nebijome ir nagais ir dantimis kabinamės…
Regione kol kas karaliauja vietiniai spaudos magnatukai, bet mes jiems nervų dar pagadinsim…
Vienintelė problema - nėra kam rašyti…
2008-05-15 10:51
Alytausgidas, jei ne paslaptis, koks portalo lankomumas? Ar vietiniai jau įprato naujienas apie savo miestą skaityti jūsų portale? Suprantu, kad dar tik augate, bet jei esate pirmieji, didžioji imlios internetui auditorijos dalis Alytuje jau turėjo atrasti jus.
Dėl diskusijos apie VŽ - kol kas jie neturi konkurentų savo segmente Lietuvoje, todėl apie jokį išnykimą kalbos negali būti.
O apie naują užsienio investuotojų lėšomis kuriamą portalą kalbos sklando jau senokai, bet kol kas jos nepasitvirtino. Ir tikrai nemanau, kad tai būtų Schibsted, jų "15 min." gi kuria portalą.
2008-05-15 11:05
Paslapties jokios nėra. Šiandien sulaukiame vidutiniškai iki 1000 unikalių lankytojų. Noriu priminti, kad startavome kovo pabaigoje. Tačiau kiekvieną dieną lankomumas auga, nes savireklamai pinigėlių negailim…
2008-05-15 11:08
Alytaus gidui - manyciau, jums labiausiai apsimoka pabandyti kooperuotis su a) vietos radiju, nes ne konkurentas, b) su delfiu ar kitu nacionaliniu portalu. Manau, jie visai pasirasytu gauti nemokaimai regionini turini, gi jus gautumet mainais lankytoju srauta.
2008-05-15 14:45
Frederico, Tavo gandonesis blogai informuotas arba suinteresuotas. :-)
Naujas portalas http://www.kaunodiena.lt stratuoja geguzes 20 d. Apie tai skelbiama siandien dienrascio tituliniame puslapyje.
2008-05-15 17:11
tikrai bus naujas portalas su užsienio investuotojais. Ir jis atrodo nesusijęs su skandinavais. Ir tai nebus diena.lt, 15min ar respublika.lt
2008-05-15 18:08
Mano galva augti potencialo daugiausia turi balsas.lt su video, blogu integravimu, rinktinias tekstais. Asmeniskai labiausiai patinka Bernardinai, bet pas juos su inovacijos silpnoka.
alfa man = delfi, be veido… tiesiog naujienu perteklius.
2008-05-15 18:12
Nelabai sutikčiau su e.f.i. mintimi, kad Delfi "nusispjovė į naujienų agentūrų turinį". Pirma, nei jie nusispojovė, nei ką. Perka Eltą ir leidžia, prisirankioja dar visokiausių "ananovų", "lentų", "regnumų", nemažai "srauto" jiems generuoja vietiniai laikraščiai ir kiti įvairūs nemokami "šaltinėliai". Antra, žmonių tai prisisamdė, ir ką? Tas pačias sausas "agentūrines" naujienas patys pasigamina, skirtumas tik tas, kad tam pačiam tikslui išleidžia gerokai daugiau pinigų nei jų konkurentai? Už tuos pinigus puikiausiai galėtų darytis ekskliuzyvinį turinį, o dabar laksto po seimą uždusę ir raportuoja faktelius. Nežinau, kur čia biznis.
2008-05-15 23:23
kiek cia daug specialistu.
1. visi esminiai portalai, ypac delfi yra copy-paste www puslapiai. ne portalai.
pagal vadyba, kaip naudojami resursai ir daromi sprendmai. 15min neturi sau konkurencijos. jie yra nuosirdus. ne taip kaip kiti.
2. istiesu, bus naujas, nepaminetas portalas lietuvoje liepos menesi. oiandu investicijos. vadovaus keisti zmones. labai keisti. o ten dirbs ir "garsioji" varnaite, ta negrazi moteris, kuri savo visus informatorius parduoda.
tai pagal komanda galite spresti. varnaite komandoje. portalas priesu tures daugiau nei pinigu investuotojai.
3. juk keiciasi pati naujienos forma. seniau TV, spauda, dabar internetas. rytoj - ???? nereikia sureiksminti interneto. atsiranda labai tragisku sprendimu internete - pvz. klubas.lt. apie ka jis? skiriasi dizainu? turi turinio isskirtinio? ne. posh.lt geriau atrodo. esme yra turiny. ne formoje. turinys gali buti bet kurioje formoje.
siuo metu turini gamina patys, ne vagia, o gamina
lrytas (bet megsta pavogti)
visi blogeriai (nesvarbu, kad ne i tema turinys, bet originalus, meniskas)
keli laikrasciai (Lietuvos zinios, LT, vilniaus diena)
TV (lnk, tv3, lrt)
o visa kita galima nusipirkti. ir tie pseudo dievukai delfi, ir vakaro zinios. viskas paveluotai, viskas nukopijuota. normalus zmones iesko saltiniu.
2008-05-16 06:59
Dar gal vertetu pamineti info.lt?
2008-05-16 08:50
15min gal ir nuoširdūs, bet tuo pačiu mėgėjiški. Ten toks balaganas, bardakas, kad nežinai, kam skirtas jų produktas. O tokie laikraščiai kaip Vakaro žinios ar L.T. ir tas pats 15 min. yra ne laikraščiai, o kažkoks nesusipratimas su A 4 formato nuotraukomis, pusę lapo užimančiais pavadinimais, kad užpildytų makulatūrą, nes nėra kuo užpildyti. Ten nieko gero nėra, apart copy-paste iš kitų laikraščių, žiupsnelis agentūrų naujienų ir "Lietuvos ryto" "Sostinės" lygio (ir tai tasjų lygis gerokai žemesnis) rašinėliai apie miestų aktualijas. Panašaus turinio apstu regioniniuose laikraščiuose. Dar 1/3 turinio užima visokios šiukšlės.
Analogiška situacija su interneto "portalais". Jei vieni, didieji ir populiariausi, sugeba įdėti kažką savo, originalaus, nemasiško, tai visokie tokio plauko kaip vtv.lt, tragiško dizaino čia paminėtas info.lt ir kt. n pavadinimų "portalai" yra šiukšlės. Surinkta visko, savo nieko, suvaryta įvairiausių modulių moduliukų, o rezultatas - šiukšlynas. Mėgėjiškas ar hobi lygio produktas. Tai tokios pat šiukšlės, kaip aukščiau išvardinti labiausiai pakuroms tinkantys "laikraščiai".
Redagavo Subjektyvi 2008-05-16 08:51
2008-05-16 09:48
Anonimui:
Del copy-paste - cia ir yra problema. Kaip sakiau, kai visi pateikia vienoda turini, nera priezasties pas juos lankytis. Tuomet lankytojus laimi tas, kas turi stipriausias pozicijas ir didziausia idirbi, cia delfiai - be konkurencijos.
Atsakydamas i pastaba del to, kiek naudinga delfiui tureti nuosava staffa, paskaiciavau, kiek tas staffas sugeneruoja turinio.
Siandien, 9.30, rubrika Lietuvos naujienos. Viso 13 header'iu, is ju 4 - is partneriu (Elta, Sekunde, Kauno diena, valstybe), du - su antraste Delfi (matyt pressrelysa kopino), like 7 - su delfo zmoniu pavardem. So nuosavas tyrinys - maziausiai per 50 proc.
Rubrika Lietuviai svetur: 6 temos, is ju 2 - delfi zmogus, 2 - Elta, 2 - uzsienio partneriai a la anglija.lt.
Rubrika "Energetika": is 5 topic'u 3 partneriu, 2 delfio.
Rubrika "Verslo naujienos": is 10 - puse delfio.
Nekilnojamas turtas: is 6 - puse delfio.
Rubrika "Transportas": is 9 - 4 delfio.
So minimum puse kontento jie pasirengia patys, kaip ta padaro - ju reikalas, bet savas staffas leidzia ir temas issamiau nagrineti, ir zmones pakalbinti, ir kartus ivykius a la vilniaus vicemero arestas labai operatyviai ir issamiai nusviesti.
Viso to delfis negalejo pries kokius gal 3 ar panasiai metus, kai turini jam tieke partneriai. Kai sakau, kad atsisake naujienu agenturtu paslaugu - ka gi, atsisake ta prasme, kad nera nuo ju priklausomas. jei neturetu savo staffo, biznis uzsilenktu ta pacia diena, kai agenturos nusprestu turinio nebeteikti.
2008-05-16 10:37
Sutinku, kad tai, ar sėkmingai Delfi išnaudoja savo staffą, yra tik jų reikalas. "Priklausomybė" nuo naujienų agentūrų - jei su viena neturi sudarę sutarties dėl kokių nors priežasčių, dar nereiškia, kad tapo "nepriklausomi" ;-). Nepriklausomi taptų jei darytųsi tik savo srautą. O tokiam Delfi "verslui" sveiko proto savininkai vargu ar pritartų. Bet apie tai kiekvienas laisvas turėti savo supratimą.
2008-05-16 23:02
BNS'o naujienų atsisakymas gali nebūtinai reikšti norą tapti pseudonepriklausomais, bet ir agentūros iškeltas portalui netinkančias sąlygas. Kai kurie susireikšminę šaltiniai mėgsta į sutartį įtraukti sąlygą dėl naujienų publikavimo su pavėlavimu.
2008-05-17 13:35
O tai kaip, norėtum kad BNS (ar bet kuri kita naujienų agentūra) duotų nemokamai ir be užlaikymo? :-)))
2008-05-30 22:22
Kad ir kiek daug tų portalų bebūtų, vis tiek pasigendu tokio, kuris vos atvėrus praneštų kelias įspūdingiausias GERAS (t.y. teigiamas) naujienas, o jau po to galėtum knapstytis norėdamas paskaityti daugiau.
Man nepatinka tai, kad bet kuriam portale norėdamas tik permesti akim naujienas turi praleisti nemažai laiko, nes jos kartu suplaktos ir svarbios, ir visiškai mažytės reikšmės.
2008-09-29 21:45
Yra dar vienas toks naujas, http://www.rsspasaulis.lt Va šitas patiko, nes paprastas ir patogus.